110830 - Nattaaaa

Egentligen har jag inget kul att dela med mig av. I lördags föll jag in i fällan och fick i mig några öl. Hann även besöka festivalen på Svartlamon, scaaary. Men hade ju räddaren nära ;)

Jobbar varje dag, och då menar jag VARJE. Idag efter jobbet har jag varit med Robin, och sen kom Maddis hem så då lagade vi middag och myste framför Idol ♥ Nu sitter jag och väntar på att Issa ska komma hem så jag hinner se henne nåt idag, och sen ska jag också sova. För guess what, imorgon är det... JOBB ;)

110827 - Myshelg

Då var det lördag igen. Har jobbat alla dagar denna vecka, men det är väl därför jag är här? För att jobba. En dag var jag på jobb 14 timmar, då var jag hyffsat trött. Men som sagt var, jobba är bäst, även om det är tungt när klockan ringer och man helst bara vill ligga och mysa....! Nu blir det ledigt imorgon, och sen jobb 13-14 dagar i rad.
Igår var det fredag och då brukar det ju som regel vara fest hos oss, men inte igår. Nu har vi tänkt ha en nykter helg så istället blev det tacos och film och en massa mys ♥ Hann med en nattur också, och jaaa, inte vill man vistas ute ensam på natten här, fyfan.
Inte sovit många timmar inatt, men dom timmar jag sov var bäst ;D Så nu ska jag koka mig gröt till frulle och sen dra och avverka några timmar på IKEA.
Först hade jag hemlängtan där ett litet tag. Eller det har jag väl alltid litegrann, men... Den här lägenheten hyr vi till 21 november, och sen måste vi hitta en ny. Över jul ska jag iallafal vara hemma, men sen då? Antar att jag åker tillbaka hit. Finns ingenting negativt med att vara här, precis som jag vill ha det ♥ Men ni där hemma får GÄRNA komma och hälsa på iallafall...!!
Finaste Trondheim

220811 - En helg som var över

Direkt planet landade i Trondheim efter semestern så var allt som vanligt igen. Flygbussen hem och sen myspys med bästa tjejerna ♥

I torsdags var det Gatefest som vi längtat till så mycket och länge!! Nästan lite före för mycket... Jag tappade alla jag var med utom Lill, vi drog på Crash och där tappade jag bort henne också. Drog hem från byen kl 00!! Sen mådde jag piss hela natten, men sån går det när man är övertaggad.

Ida hade kul medans hon fixade sig ;)

Isabel och jag var glada.

Madde visa upp sina muskler ;)

Och vi kooooste oss massa i soffan!

Sen började det gå utför.....

Lill var pepp ;D

Ja, fredag tänkte vi att... Ja, det är ju fredag! Planen var att spela kubb, men man kan inte gå genom en låst dörr och vi hade ingen nyckel till förrådet för den hade Isabel fått med sig på jobb, hähä, så blev inge kubb nej... Blev istället bara kos i soffan ;D

HIHI!!

Spelade bussen med Idas fina kort, hah. Så går det när man inte hittar den vanliga kortleken!!

Sen fick man cykeltaxi till Circus och så efter ett par timmar bar det av hemåt. Somnade sött på soffan ♥

Lördag drog jag på jobb, kom hem sent, fixade mig och så kom det massa folk hit på vors. Det var gött!

Vors

MAN DOWN!

Hehehehe

Magnus Uggla svängde förbi också.

Igår var det söndag och då blev det inte mycket gjort. Jag och Madde drog på Choco boco i vanlig ordning, men den här gången lyxade vi till det med nachos och cola, OCH en latte ;) Måndag idag då. Lägenheten har sett bättre ut, men nu börjar det iallafall ta sig. Har städat köket och garderoben som såg förjävlig ut så... Ja. Nu ska jag göra mig redo för JOBB :D

Kaoooooooos

FÄÄÄÄÄRDIG :D

Jaja, sjukt kul och koselig helg iallafall!! :D  Pöss.

110815 - Sista kvällen

Igår åkte jag till stugan med mamma och pappa. Där var Issa med familj, och så min andra farbror och hans familj.

Jag och Issa tog en promenad till stranden. Här har man gått måååånga gånger...

Där var de lungt som vanligt ;)

Så kom en ren och gick mot oss men "ääh den kommer inte gå mot oss, den är ju rädd för oss...".

Men då fick vi svälja våra ord för den kom MOT oss så vi drog! Hahaah.

Såååå fint.

Sundet.

Fisketur ;D

Glad tjej utan fisk..

Så blev det grillat och sen fika, som vanligt!

Sen sa jag hejdå åt familjen för den här gången ♥ Börjar bli en vana så gick fint. Då drog jag direkt till Olle och vi pysslade på. Hämtade lite möbler och saker från min lägenhet och fikade innan det var läggdags :) Idag har jag bara tvättat, städat, packat och och lagat en sjukt god middag. Kan ha varit det godaste jag någonsin lagat :D På tal om packningen ja... Sjukt jobbigt att packa ner vinterkläder i AUGUSTI!!!

Vissa hade det bra till middag;D

Och till slut blev det såhär fint när vi blev färdiga :D

Och jag har äntligen köpt nytt läppstift eftersom jag glömde mitt i Bergen, buhu.

Så nu är allt tipptopp och jag är så nöjd och glad som jag kan vara ♥ Det enda jobbiga för tillfället är väl att framtiden är lite luddig. Men jaja, det får bli en annan femma. Det är ju några månader kvar innan det är dags att bestämma sig... Nu ska jag gå och möta Maja, Karin och LH som har kommit till Luleå. Fika och mys blir det. Och eftersom att jag har bosatt mig i stan nu dessa dagar så antar jag att det blir filmmys ikväll... Och om jag får min vilja genom så kanske det blir en promenad ;)

Imorgonbitti går flyget till Stockholm, och Oslo, och slutligen Trondheim ♥

110813 - Forever, and ever...

Igår drog jag, Karin och Linnea till Maja som fyller 21 år imorgon. Där grillade vi, drack vin och åt kladdkaka precis som förr i tiden ;) Det som är så sjukt underbart med dessa tjejer är att varje gång vi ses så är det som att tiden har stått stilla. Även om vi inte ses på flera månader, som det tyvärr är just nu, så är allt precis lika bra och skoj! Loveyougrrrls ♥
Idag har jag hunnit med massor.
Sik, potatis och tunnbröd ♥
Sen fick jag för mig att jag skulle köpa två trisslotter för jag kände på mig att jag skulle vinna. Men vann jag? Nej. Jaja, lotterna var ju ROSA iallafall :D
Sen drog vi till stugan och lekte :D
Sis hade bakat bröd dagen till ära ;) Grymt gott.
Och jag åt kräftor för första gången i mitt liv och tyckte det var GOTT!! :D
Jodå, nog är man hemma i Norrland alltid..
Spelade kubb i sanden. Mitt lag förlorade, två gånger.
Hittade en söt liten groda :D
Drog till moster och fikade bulla ♥
Sen åkte hela familjen ut och fotade solnedgången :D
Och månen lyste på andra sidan.
Nu är det sleepover som gäller! Imorgon drar jag till stugan med alla, och sen kommer även Issa & Co dit. Blir mys! Sen drar jag mot Luleå och hänger med Olle, det blir nice. Gonatt då, en sista gång från Ökx, för den här gången ♥

110811 - Home is where your heart is

Igår skulle vi alltså ta flygbussen till Vaernes, jag och Isabel. Jaha, då vaknar vi 15 minuter före den går. HAHA! Upp och hoppa, risig som fan, springa till bussen i spöregnet... Men vi hann! Så blev det maxmat på Arlanda, standard ;) Sen flyga hem till kära Luleå. Där var jag ensam i 1-2 timmar och sen fick jag nog. Då drog jag till Olle så lagade vi en sjukt god middag, såg på TV, myste, bakade bröd och fikade :D Sjuuukt bra kväll. Sen somnade vi och idag har jag inte hunnit göra så mycket. Ska snart ta en promenad till min lilla lägenhet och sen ska jag åka hem till resten en sväng :) Fan vad det är skönt att vara hemma. Som jag sa till Olle igår så känns det som två olika liv... Ingenting är likt det andra. Det jobbiga är väl att jag älskar båda ställena och mina liv där, så är kluven i tusen bitar. Hjärtat mitt vill vara på båda platserna samtidigt. Varför är det inte möjligt??

Nybakt bröd, te och fotboll ;D

Nystädat och fint ;)

Sååååå nu drar jag mig ut i regnet och kylan. Snakkes!

110809 - Storstädning!

Igårkväll blev det kubb, Sverige mot Norge som vanligt och förlust som vanligt. Vi är alltid sjukt bra i början, men sen går det... Sämre. Men nästa gång då jävlar! Sen tog vi cyklarna i sommarnatten, drog till Choco Boco och drack latte och åt muffins tills det blev natt ♥

Idag är jag ledig så har storstädat hela köket/vardagsrummet. Så rent som det är nu har det nog aldrig varit, utan att överdriva. Fiiifan. Trodde jag hade lagt upp bilder på lägenheten, men tydligen inte... Så jag slänger upp några pics på köket/vardagsrummet ;D

Före....

Före...

Och efter!! :D

Vårat fina kök ♥

Nu ska jag ta tag i rummet, huuuuujj. Sen ska jag dra med Isabel och träna och efter det ska Madde färga mitt hår! :D Så är det bara att gå i källarn och hämta upp resväskan för på onsdag bär det av hem till Sverige en sväng... Jobbar imorgon så måste packa ikväll. Den här gången ska jag klara under 20 kg ;)

110807 - I mitt hjärta

Hejhopp.

Onsdag var vi ute på byen. Det var ju helt ok! Torsdag var vi ute på byen, det var mer än ok.

På fredag bestämde vi oss för att dra till Korsvika och mysa, och så blev det. Precis som Ida sa att hon hade tänkt när hon gått och lagt sig den kvällen så är det helt sjukt hur bra vi har det här med varandra. Det är helt omöjligt att ha en tråkig stund med dessa tjejer alltså. Ni är BÄST!

Igår var det fest med IKEA-gänget m.fl. Det var helt sjukt kul! Jag och Ida drog till festfixaren på Solsiden och där blev det kalas. Sen blev det Downtown i vanlig ordning och där fick jag ett glas med godis i vanlig ordning ;) Hihi.

Mina babes!

Nu har svenska flaggorna åkt fram...

Ida tog med sig cykelpumpen på fest...

Så fina! Mads och Vilde :)

Ola, jag, Ida och Anna :)

Sjukt fin utsikt mot Rockheim.

Jag och Andrea :)

Ida och festen!

Det var en del av allt. Ikväll blir det nog kubb :) YEY!

110803 - En semester

Då slänger jag upp bilderna från semestern i Östersund!

Först var vi på zoo! Har sjukt många bilder därifrån, men här kommer några.

Världens giftigaste djur, ooh

Sen drog vi på Jamtli :)

Sen bar det av hemåt till Norra Sverige efter några härliga dagar i Östersund!

Det var en del från min semester i Sverige! Nu sitter jag i solen på balkongen (med halva kroppen täckt av kläder eftersom jag inte får sola på ett år......!!!). Ska börja städa upp lite här hemma och sen ska jag möta Ida så ska vi dra och träna. Senare blir det kubb och så får vi tydligen Sverigebesök. Jag är ledig imorgon så den stora frågan är väl vad jag ska fördriva kvällen med? Haha. Kanske gå på nåt mysigt café med Isabel eftersom hon också har ledigt imorgon!! :) På en vecka är jag hemma i Sverige igen i några dagar, det är ju bara sjukt! Haha.

110802 - Bergen!

Två veckor sedan uppdatering... Det säger väl en hel del :p Efter att jag kommit hem igen till Trondheim från min lilla Sverigetur så har jag jobbat, festat, träffat massa härliga människor och nu också varit i Bergen.
I torsdags efter jobbet var det bara att dra hem och packa resväskan. Jag och Issa skulle besök hos Eirik i Bergen. Vi hoppade på planet, och sen fick vi en efterlängtad kram av bästa Eirik! :D Kvällsfikade och pratade innan vi somnade.
Sjukt fin utsikt från altanen! Fina fina fina Bergen.
På fredag hade vi tillochmed väckarklockan på! Då packade vi väskorna som vi skulle ha med till stugan, och sen drog vi på stan en sväng och var turister med Eirik som guide :D
Ingen har väl missat vad som hänt förra veckan.. Såhär ser det ut på torget i Bergen. I Trondheim svämmar torget över av blommor, ljus, bilder, teckningar osv... Usch... ♥
Vi drog till fisketorget!
Jag och Eirik är glada!
Shopping ;)
Snea gamla hus, haha. Och Julehuset där det bara såldes julpynt :D
Gick förbi massa antikaffärer.
Turisterna ;)
Sen drog vi ut till deras stuga som låg en bit bort. Sjukt fint att åka bil och se massa berg och vatten på båda sidorna. Sen kom vi fram till stugan!
Det blåste lite...
Lite mat i magen innan det är dags att dra ut med båten!
MYS!
Stugan med finaste utsikten!
Taggade tjejer i båten!
Chauffören våran!
Så fint!
Så blev vi sugna på glass, då var det bara att hoppa i land.
Sen ville vi bada. Efter många om och men hittade vi ett perfekt ställe! ;D
Jag var händig med båten ;)
HAHA, obekvämare bild får man leta efter. Men söta är vi!
Påväg hem!
Middagsdags!
Jag och Isabel hade såklart gjort oss fina!
Så gick solen ner...
Så då gick vi in och myste istället!
Mys!
Då blev det lördag.
Började med en fisketur..
Och det var jobbigt... Haha.
Sen packade vi väskorna igen och drog tillbaka till Bergen. Var bara att dsucha och fixa sig, för då skulle vi på fest med Eirik och hans fotbollslag! Haha. Korvfest kan man då minst sagt säga.
Hansa, Bergens stolthet ;)
Alkoholen på kylning, haha!
Jag och Eirik!
Självklart skulle man dricka ur pokalen också...
Och sååå kom maten!
Och shots...
Ja, som ni ser så spårade kvällen rätt ordentligt och det var inte så kul att flyga på söndag. Haha. Men helt sjukt kul helg som innehöll ALLT! :) Tack bästa Eirik för att du var världens bästa värd, och tack bästaste Isabel för att du var bäst, som vanligt ♥
Nu ska jag stressa iväg till jobbet! Resten av min uppdatering får komma senare nångång ;)