110802 - Bergen!

Två veckor sedan uppdatering... Det säger väl en hel del :p Efter att jag kommit hem igen till Trondheim från min lilla Sverigetur så har jag jobbat, festat, träffat massa härliga människor och nu också varit i Bergen.
I torsdags efter jobbet var det bara att dra hem och packa resväskan. Jag och Issa skulle besök hos Eirik i Bergen. Vi hoppade på planet, och sen fick vi en efterlängtad kram av bästa Eirik! :D Kvällsfikade och pratade innan vi somnade.
Sjukt fin utsikt från altanen! Fina fina fina Bergen.
På fredag hade vi tillochmed väckarklockan på! Då packade vi väskorna som vi skulle ha med till stugan, och sen drog vi på stan en sväng och var turister med Eirik som guide :D
Ingen har väl missat vad som hänt förra veckan.. Såhär ser det ut på torget i Bergen. I Trondheim svämmar torget över av blommor, ljus, bilder, teckningar osv... Usch... ♥
Vi drog till fisketorget!
Jag och Eirik är glada!
Shopping ;)
Snea gamla hus, haha. Och Julehuset där det bara såldes julpynt :D
Gick förbi massa antikaffärer.
Turisterna ;)
Sen drog vi ut till deras stuga som låg en bit bort. Sjukt fint att åka bil och se massa berg och vatten på båda sidorna. Sen kom vi fram till stugan!
Det blåste lite...
Lite mat i magen innan det är dags att dra ut med båten!
MYS!
Stugan med finaste utsikten!
Taggade tjejer i båten!
Chauffören våran!
Så fint!
Så blev vi sugna på glass, då var det bara att hoppa i land.
Sen ville vi bada. Efter många om och men hittade vi ett perfekt ställe! ;D
Jag var händig med båten ;)
HAHA, obekvämare bild får man leta efter. Men söta är vi!
Påväg hem!
Middagsdags!
Jag och Isabel hade såklart gjort oss fina!
Så gick solen ner...
Så då gick vi in och myste istället!
Mys!
Då blev det lördag.
Började med en fisketur..
Och det var jobbigt... Haha.
Sen packade vi väskorna igen och drog tillbaka till Bergen. Var bara att dsucha och fixa sig, för då skulle vi på fest med Eirik och hans fotbollslag! Haha. Korvfest kan man då minst sagt säga.
Hansa, Bergens stolthet ;)
Alkoholen på kylning, haha!
Jag och Eirik!
Självklart skulle man dricka ur pokalen också...
Och sååå kom maten!
Och shots...
Ja, som ni ser så spårade kvällen rätt ordentligt och det var inte så kul att flyga på söndag. Haha. Men helt sjukt kul helg som innehöll ALLT! :) Tack bästa Eirik för att du var världens bästa värd, och tack bästaste Isabel för att du var bäst, som vanligt ♥
Nu ska jag stressa iväg till jobbet! Resten av min uppdatering får komma senare nångång ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0