120625 - Midsommar

Herregud vad tiden far iväg. Då har man hoppat på sommarschemat också. Känns riktigt bra att ha jobb de flesta dagarna under veckan! Skulle kunna jobba 24/7 om det var möjligt alltså. Även om jag är RIKTIGT morgontrött. Haha ibland när det är som värst tänker jag på sommaren 2010 när jag och Isabel tog bussen till hotellet kl 06-07, och städade hotellrum/serverade frukost/lunch i 12-13 timmar OM DAGEN. Sick. Var ledig TVÅ dagar under juli-månad minns jag. Herregud vad duktiga vi var, och vilken lön man fick för mödan! Idag är det andra bullar, haha.

Nåja, midsommar har varit och farit. Tänkte först stanna i Luleå men blev stugan till slut. Har firat midsommar i stugan sedan... Föralltid, haha. Dock har jag ju varit borta nu de två senaste åren så.. Var riktigt mysigt, precis som förr! Även om det var lite mindre folk i år, 15-20 st.


Började såklart morgonen med ett bastubad. Det härliga med stugan är att det inte finns något rinnande vatten (ja, det är härligt i några dagar, sen längtar man till en riktig dusch!) så när man bastar hämtar man vatten från brunnen och så värmer man det i vattuvärmaren. Sen när man bastar är det bara att hälla det över sig när man ska tvätta sig. Haha. Sen blev det att hoppa på cykeln och plocka blommor och björk för att se snickra ihop en större midsommarstång än sist, och så börja klä den! Så blev det middag, fika, kubbspelande och till slut korvgrillning framåt natten. Mys!




e









Har resten av bilderna på ett annat minneskort så de får komma upp senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0