110328 - Torre Agbar, Sagrada Familia och hjälp!!

Hejsansvejsan. 

Ikväll skulle vi åka och se på Torre Agbar som är finast på kvällen. Det är en av Barcelonas högsta byggnader som innehåller mestadels kontor. På kvällen ser den så här fin ut! Sen såg vi byggställningarna på Sagrada Familia inte så långt bort så vi knallade dit en sväng. Haha. Inte många turister som är ute och fotar 22-23 en måndagkväll kan jag ju säga. Men det var mys! Klockan är så himla mycket nu så jag måste försöka sova. Men imorgon ska jag ladda upp massa bilder från idag!! :)








Jag har en fråga. Jag vet att jag vill tatuera in fem svalor. Varför fem och varför svalor? Dels för att det är sjukt snyggt! Sen så är det så... Att jag har alltid varit i sommarstugan med familjen varje sommar så länge jag kan minnas. Det är sommar för mig. Att gå till stranden, att äta mariekex, att busa med min ena farbror, att åka och fiska med pappa i båten eller att att åka och fiska med hela släkten på en stor utflykt till någon skogskoja. Bygga midsommarstång med Isabel. Ha skattjakt. Sätta potatis. Plocka lingon. Leka restaurang i lillstugan. Plocka blommor. Sena kvällar och nätter vid grillen och höra morkullan leka i skogen. Full rulle med familj, släkt, grannar... Alla. Haha. Ja, kan ju fortsätta här i hundra år för stugan är verkligen sommar för mig, sen 21 år tillbaka. Då kommer själva poängen. Varje solig sommarmorgon när man vaknar så sitter svalorna där utanför fönstret på eltråden och kvittrar. Går man till uthuset och ska hämta något eller bada bastu så har dom byggt något bo där. Alltid! Så varför inte då göra en svala för pappa, en för mamma, en för syster, en för världens bästa lilla tjej och så mig själv såklart! Min bästa familj ♥ Att göra den här i Barcelona är ju inget att fundera över. Minne för livet.

Nu till frågan... Vart fan ska jag göra dessa små fåglar?! Haha. Först tänkte jag handleden. Men då kommer den alltid synas och det vet jag ju att jag inte vill att den ska göra.

Sen tänkte jag på sidan av ryggen, som att dom flyger bakifrån ryggen och framåt? Men sen kom jag på att dom kanske blir fula den dagen jag föder barn?

Sen tänkte jag från foten och upp mot benet?

Och sen tänkte jag nedanför axeln?

HALLÅ hjälp mig! Har ju motivet klart. Måste bara veta vart! Haha.


Kommentarer
Postat av: Therese

Inte på ryggen eller sidan... Det stället kommer du inte gilla när du är typ 40-50 (även om det skulle vara snyggt nu).

2011-03-29 @ 05:18:04
Postat av: F

Undersidan av armen - inte ändå fram vid handleden utan lite längre upp alt. på ovansidan av foten och upp. Lätt! Inte rygg eller axel. Axel känns lite 90-tal =P Haha puss!

2011-03-29 @ 17:00:36
URL: http://manofred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0