110325 - Onsdagsfest och fredagsmys!

Hola!

I onsdags bestämde vi oss för att ta en tur till Shôko som jag skrev tidigare. Där åt vi litegrann och så drack vi lite mer. Gratis cava till maten, gratis drinkar 00-01 och sen VIP till klockan 04 nångång. Hämtade jackan i garderoben tillsammans med några andra, och mitt i allt stod jag och såg på när en kille blev slagen blodig och det hela slutade med en himla tårkalas och ambulans. Sjuka jävla idioter som tror att man kan taffsa men ändå inte kan ta att någon säger åt dom. Men allt gick bra ändå. Kommer nog bli aningen komplicerat ifall vi måste vittna, i det här landet av alla ställen... Men förhoppningsvis slipper vi det!

Det är lite kul här i Barcelona. Vill man gå på någon nattklubb skriver man upp sig på en lista på ex. facebook. Då säger man bara det när man kommer till klubben, att man står med på listan. Det är lolika tidsbegränsningar på listorna. Vissa innebär gratis inträde till kl 01, vissa till 02 osv. Vissa dagar är det gratis sushibuffé, vissa dagar är det gratis middag, vissa är det gratis drinkar osv. Oftast är det bara för tjejer. Haha. Som nu i onsdags var det gratis middag + cava då för tjejer från kl 22. Kring 00 fick killar komma in.

Anyyyway. Jag och Karin kokade oss granatäpplejuice eftersom att vi så gärna ville göra Rosa Pantern och ingen här verkar förstå vad vi menar när vi säger att vi vill köpa grenadine! Men riktiga kvinnor reder ju sig själva ;) Blev gott faktiskt.


Steg nummer ett har ni här. Kärnor från granatäpple som ska mosas ner till en saft.


Sen sila bort alla kärnor och bara få saften kvar.


Och så det färdiga resultatet, yey!

Och eftersom att jag inte vill bära med mig min älskade systemkamera på nattklubbar så kommer här ett bildregn från några av fredagens bilder, snodda av min roomie Emilia! ;)


Karin och jag på middag på Shôko.


Karin, jag, Denice och Rachel häller i oss cava ;)


Hela gänget ute på terassen på Shôko.


Så himla fint!

Lär komma upp vimmelbilder snart så kanske slänger upp någon efter helgen om det går att visa dom, haha.

Torsdag hade vi igår och då var jag i princip död på jobbet. Gick ändå bra och så fick jag ju prata med Ida i telefonen så då blev det lite bättre ♥ Och idag har vi fredag! Skönt med helg. Har ätit en smaskig middag - Bakad potatis med skinkröra. Grymt lätt att göra och blev faktiskt riktigt gott. Har även hunnit få i mig en munk och lite pringles. Ikväll blir det bara chill. Lite gotta och en film och så en herrans massa timmar med sömn på det. Då kommer jag vakna upp utvilad imorgon när solen lyser där ute! Wie.


Härlig dag idag! Väntar dock fortfarande på den där STEKHETA värmen!


Klarblå himmel. Och grannarna mittemot har tydligen tvättat idag ;)


En "bakad" potatis med skinkröra. Yummie!


Donuts con chocolate y croissant con chocolate blanco. Mm-mm!


Nu ska jag duscha, sen ska jag ta min pringlesburk och ett glas vatten (ja, det är lyx) och sen lägga mig i sängen och kolla på någon film tillsammans med Karin. Imorgon lovas det stor sol och 19 plusgrader. Det gillar jag. Hoppas det inte blåser så mycket då. Blir kanske en tur till någon park och hoppas på att få lite färg på den här bleka kroppen :( På kvällen väntar Razzmatazz och det kommer bli grymt! Då vet ni det. Pusselipuss

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Problemet var att han var så jävla snygg!!!! Så jag vågade ju knappt anstränga mig. Han ba: du ser knappt ut som du ansträngt dig, jag ba: joooo..... så gick jag och tränade själv i 30 minuter efter för att kompensera för allt snack och lite verkstad =P

2011-03-25 @ 20:13:20
Postat av: sofie

Jag tyckte inte alls att det var bra, pirrade bara en massa men större läppar, njää! Synd som attan! :(

2011-03-27 @ 09:39:28
URL: http://sofiearndt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0