110307 - En dag i Barcelona

Idag har det varit en helt vanlig dag och vi har gjort absolut nada. Typ. Eller ja, jobbat då. Men systemet kraschade så vi har väl suttit ute i solen mest hela dagen. Faktiskt kunde man ta av sig jackan vissa stunder också, fantastiskt. Sen gick jag och Karin på promenad, grönsaksshopping och sen hem igen för att laga en dundergryta som blev smaskens. Alla affärer, typ, var ju stängda idag pga. att spanjorerna har fått för sig att slänga in en röd dag idag. Så är det.


Promenad på Barceloneta.


Promenad på Barceloneta.


Handlade grönsaker och frukt.





Men supermercat har då öppet även om det är röda dagar, hähä. Här handlar man dock bara i nödfall!


Tog en sväng på stranden men där blåste det kallt. Inget för oss. Hähä.


Söta lilla gröna fågel som vi ser titt som tätt. Vetefan vad det är för fågel? En undulat? Haha. Och ååh, finns så fina hus här överallt!



Sådär ser garderoben ut när tre tjejer bor i lägenheten. PROPPFULL med andra ord, haha. Och våran goda gryta!

Snart börjar det bli läggdags. Imorgon ska vi upp i gryningen och tvätta sängkläder så vi hinner hänga ut dom på tork på balkongen innan vi åker på jobbet. D.v.s. - klockan ringer 06.00! Gah.

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Allt låter så härligt - att kunna gå ut och ta en promenad utan att frysa ihjäl... Idag var det strålande sol och jag ställde mig på perrongen i Uppsala innan jag skulle på tåget och blundande med ansiktet vänt mot solen, och kåtsades jag satt på en strand någonstans och hörde vågorna. Det fungerade ganska bra faktiskt! Nu bär det av till gymmet för att gör mig redo till beach -11. Puss

2011-03-08 @ 18:59:59
URL: http://manofred.blogg.se/
Postat av: Kirsti

Så fint det er! Neste reisemål blir Barcelona tror jeg =)

2011-03-08 @ 19:54:34
Postat av: Jea

Fiina bilder petra!!!

2011-03-09 @ 15:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0