111205 - Julbord, julpynt och julbak!

Helgen har varit och farit, och snöat har det gjort! Härligt :) Igår var jag och Madde på IKEA och åt svensk julbuffé. Var sjukt gott och började inte längta hem mindre, hihi. Snart! Så köpte jag lite mer julpynt (förlåt Robin men nu har vi det ju faktiskt jäääättemysigt hemma ;)) och fixade.
Idag var det då måndag och jag har varit ledig! Har sovit halva dagen och när min babe drog på jobb så mötte jag Isabel så handlade vi saker till att baka pepparkakor och saffranslängd! Och inte nog med det - Madde kom också! :) Så vi har bakat, druckit glögg och fikat! Haha dock inte lätt att handla alla ingredienser i detta land. På mataffären så fattade knappt han i kassan vad SAFFRAN var när Isabel frågade efter det, men kom fram till att det inte fanns där, utan en kvinna som handlade innan oss sa att det säljs på apoteket (???), så vi stövlade dit. Stövlade ja, regnar ute. När vi kom dit fanns det såklart ingen saffran kvar utan det fanns inne på apoteket i stan. Då fick Modulen inhandla det ;) Ja då skulle vi sätta igång. Nä, vi hade glömt mandelmassa. Gick och mötte Madde vid bussen så drog vi på mataffärn och sökte mandelmassa... Hittade ingen. Frågade en kille som såg ut som ett frågetecken när vi sa ordet mandelmassa. Så började han gå till baksakerna, och jag frågade om han ens fattade vad vi menade men inte det. Google translatade lite och det blev mandel lim, näää inte helt rätt. Nåja, kom fram till att det var nästan samma ingredienser i marsipan så köpte det :p Blev jeeeefligt gott iallafall!! :D
Bagarn Ibbo!
Madden har koll på marsipanen.
Pepparkakor, saffranlängd och glögg! ♥
Nu väntar jag bara på min finaste som kommer hem vilken minut som helst! :) Då blir det mys och sen gonatt! För imorgon är det jobb :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0