110417 - En perfekt söndag

Eftersom att jag själv inte har tagit några bilder så har jag snott dom av tjejerna som har fotat under helgen. Hoppas det är okej ;)

I fredags började vi dricka här hos oss, i vårat fina rum. Jag, karin, två tjejer som vi bor med och två andra svenska tjejer.


Hemma hos oss.


Sen drog vi till shotbaren som ligger på gatan nedanför oss. Det är där det finns typ 200 (?) shottar att välja bland. Synd bara att vi snöat in oss på en speciel som är så jävla god! Haha.


På shotbaren. Vem är killen??? Haha.


Igår var det lördag. Vi ville så gärna se matchen FC Barcelona - Real Madrid och sprang på tre barer för att hitta en tjej som Emilia känner, och till slut hittade vi dom, haha. Såg typ 5-10 min av matchen. Satt på Ryans ett tag.


På Ryans med San Miquel i handen för 1 euro. Alltså ca. 9 kr. Heh.



Sen drog vi vidare ett ganska stort gäng svenskar till en bar nära oss och drack leche de pantera. Alltså pantermjölk! Haha. Man köper en flaska med mjölk, och i den är det tjuoprocentig alkohol. Det finns olika smaker... Vanlig mjölk, jorgdubb osv. Sen så sätter man kanel ovanpå och så dricker man det. Haha smakar typ risgrynsgröt.










Efter att vi varit där drog vi ett gäng till en bar/klubb på Placa Real. Där spelade dom mest spansk musik och alla var typ spanjorer så då fick man öva på spanskan haha.



Efter det så gick jag och Emilia med några andra på en restaurang och åt patatas bravas (klyftpotatis) med aoili och drack lite öl. Sen var det bara att gå hem och sova.

Idag har jag och Karin varit på stranden sen klockan 14 och stekt med några svenska tjejer. Det var så himla skönt. Blåste rätt mycket på stranden men då gick vi till parken ovanför. Mys! Sån himla skön dag. Låg ute till typ 18, sen var det dags att gå hem och laga mat och duscha. Sett lite TV och nu är jag bara trött så blir sängläge fram tills det är dags att sova :) Härliiig helg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0