110415 - Då var dagen kommen

Idag skrev vi på pappret. Vilket papper? Jo, uppsägningen! Så nu har jag bara jag bara 8 jobbdagar kvar, sen är jag fri som en fågel. Iallafall ett tag. Haha. Vet inte ifall jag har berättat om mina planer för alla som läser bloggisen så kan ta det en gång till.

När jag och Isabel åkte hem från Norge i december så var det väldigt jobbigt. Jag fick många fina vänner där, trivdes sååå himla bra i mitt Trondheim och livet lekte som aldrig förr. Staden, vännerna, livet, allt. Men det var dags att gå vidare, och det är väl så att man ska sluta när det är som bäst. Cirka 1 månad efter så fick jag och Karin ett telefonsamtal från Barcelona om att vi fått ett jobb vi sökt där. Vi pratade lite om det, och lite senare så hade vi varsin enkelbiljett i våra händer. Varför inte? Sen dess har vi jobbat på ett callcenter och vi hade också så tur att vi fick jobba på det roligaste projektet på hela stället och jag trivs. Första veckorna var kämpiga, dagarna gick sakta och vädret ute var inget vidare... Men nu när sommaren börjar komma och det är så kul på jobbet så flyger tiden iväg. Iallafall, planen var att vi skulle stanna i Barcelona fram till slutet av maj och så är det. Så idag skrev vi på våra papper om att våran sista jobbdag är 29 april. Jag är rätt så säker på att jag kommer besöka Barcelona minst en gång till, kanske bara en liten semester, men iallafall någon gång. Jag älskar Barcelona! ♥

När jag kommer hem där i mitten/slutet av maj så ska jag bara umgås med alla er där hemma som jag saknar så tusans mycket!! Men jag är för rastlös för att stanna kvar, så jag kommer åka tillbaka till Trondheim med Isabel, som tidigare, och vi kommer mest troligt bo tillsammans med Ida i en mysig lägenhet! Förstår ni hur bra det kommer bli? Wiie! :D Vad vi ska jobba med är ännu oklart, väntar på besked. Men något blir det iallafall.



Nu ska jag hälla upp ett glas sangria, välja kläder, förhoppningsvis väcka stackars Emilia som sover sött, och sen festa fram tills... Ja, det återstår att se! Opium Mar blir det iallafall! ME GUSTA MUCHO!! ;)


Kommentarer
Postat av: Issos

<3 <3 <3

2011-04-15 @ 23:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0