110413 - Oturen förföljer oss!!

Haha bara skrattar åt allt jävla skit som händer nu.

Då börjar vi där vi slutade. I måndags kom Denice till mig och Karin, sen tog vi taxi till Opium och där var några svenska tjejer vi har träffat tidigare. Och jaaa, vi tog taxi även om det är rätt nära, haha. Men med klackar betalar man utan tvekan 1-2 euro/person för att ta sig från dörr till dörr. Varför Opium på en sliten måndag? Valet var glasklart - gratis sushi + gratis cava. Säger det inte allt eller? Haha.

Tisdag var det igår. Efter jobbet la vi oss på stranden - jajjemen ni läste rätt. EFTER jobbet ;) Låg och sov där fram till 17-18, då gick vi hem. Väl hemma så hade vi ingen ström. Vi gick därför på Milk och åt supergoda fajitas. Sen kom vi hem igen. Ingen ström. Kolsvart i hela lägenheten. La oss och använde Karins sista batteri i datorn för att kolla lite Big Brother som vi som tur var hade laddat ner innan. Sen var det bara att sova vid 21.30-22.00.

Imorse tog vi ut våra speglar på balkongen, satte oss där och sminkade oss.


Hahah, vilken syn för grannarna!

Sen var det dags att jobba. Efter jobbet kom vi hem - ingen ström. Jag tog en dusch i ISKALLT vatten, fyfan. Sen gick jag och Karin ut på shopping här i Gotic. Så himla mys! Älskar det. Massa små affärer. Har varit sämst på att ha med mig kameran nu på sistonde, men ska bli ändring för ni anar inte hur roliga butiker vi hittar! Kan inte berätta vad jag shoppat eftersom lite av det är presenter till få utvalda där hemma ;) Avslutade rundan med en entrecote, pommes och sallad på en supermysig restaurang eftersom att vi var strömlösa fortfarande och inte kunde laga mat hemma. Som grädden på moset kom det in två musikanter och spelade fiol och dragspel och då kände vi verkligen att vi bodde i älskade Spanien.


Här åt vi mat idag. Bild från google.

När vi kom hem hade vi STRÖM IGEN!!! WOHO. Usch, man klarar sig verkligen inte utan det. Hemskt men sant. Nu kör vi en rundvisning av hemmet eller vad säger ni?


Då går vi! Här kommer vi ut från vårat rum. Som också är det finaste rummet i hela lägenheten, hehehe.



Här har ni TV-rummet. Här kan man mysa framför TVn och lära sig spanska på köpet ;)



Resten av tv-rummet.


Här är innergården. Är tak över den, så här kan man hänga sina kläder på tork och det går fort innan det är torrt igen!


Karin fixar lite käk i köket.


Matbordet. Ser ni hur sjuukt fina höga fönster det är?!


Där längst in ser ni vårat rum.


Där kommer man in. Tvättmaskinen där som står är bara en prydnad för den funkar inte ;)


Badrummet ifall någon var intresserad av att se hur det ser ut, hähä.


Det var allt för idag. Nu är det tack och gonatt. 10 jobbdagar kvar innan vi har semester i EN HEL MÅNAD :D Hoppas på sol för då ska jag komma hem brun som en pepparkaka. Okej, nu hoppas jag att jag inte måste svälja mina ord... Heh. Men då vet ni att jag lever och mår iallafall! PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0